[O2] Ile wytrzyma orginalne sprzęgło w silniku BJB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bastard
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O2] Ile wytrzyma orginalne sprzęgło w silniku BJB

    Interesowałby mnie n/w zestaw. Jaka cena za ?
    -olej zamiennik dla Castrol EDGE 5W30 5L FST 504.00 507.00
    -filtr paliwa Mann PU936/2x
    -filtr oleju Mann HU 719/7x
    -filtr kabinowy węglowy Mann CUK2939
    -filtr powietrza Filtron AP 139/2
  • pandrzejczak
    Classic
    • 2009
    • 34

    #2
    [O2] Ile wytrzyma orginalne sprzęgło w silniku BJB

    Witam. Zwiększyłem w swoim auteczku moc do 140KM 340 momentu. Proszę o informację czy oryginalne sprzęgło sobie poradzi czy myśleć powoli o wymianie. Auto ma przelatane 161000.

    Dokładnie 138,5KM i 345Nm
    Mam wrażenie że sprzęgło na trzecim biegu lekko się uślizguje

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez pandrzejczak
      Mam wrażenie że sprzęgło na trzecim biegu lekko się uślizguje
      prazy takim przebiegu
      Zamieszczone przez pandrzejczak
      Auto ma przelatane 161000.
      to cud że jeszcze nie padło, często gęsto słyszę info , że wymiana następuje w granicach 150kkm
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • MiroTDI
        Ambiente
        • 2010
        • 104

        #4
        U mnie dwumas wysiadł przy ok 160 tys km. Polatał po programie 30 tys km.

        Komentarz

        • navigator
          Rider
          • 2009
          • 583
          • Volkswagen

          #5
          Re: Ile wytrzyma orginalne sprzęgło w silniku BJB

          Zamieszczone przez pandrzejczak
          ...czy oryginalne sprzęgło sobie poradzi czy myśleć powoli o wymianie. (...)Mam wrażenie że sprzęgło na trzecim biegu lekko się uślizguje
          genralnie fabryczne sprzęgło nie jest obliczone na takie obciążenie...... :szeroki_usmiech tyle teorii...

          teraz praktyka:

          przypadek osobisty --> uślizgi a jakże występowały i to przy setupie 144/320, toteż pewnie nie same wartości skrajne są tu najistotniejsze ale przebieg momentu....gneralnie rzeczony "kuplung" wytrzymał 10 kkm, po którym to przebiegu ZMS dostał parkinsona a reszta geretów klimakterium efektem czego uderzenia gorąca wysłały je na - wcześniejszą, niemniej zasłużoną - emeryturę.... :satan

          przypadek drugi --> są powoziciele posiadający zdecydowanie więcej mocy i momentu, jeżdżą na seryjnych zestawach, i to znacznie większe przebiegi aniżeli ja wykręciłem :helm czyli jednakowuż da się...... :szeroki_usmiech

          a co wybrać to juz "ap_tu_ju"..... jesteś bardziej rzeźnikiem czy (np.) dyrygentem..... :szeroki_usmiech
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz

          • pandrzejczak
            Classic
            • 2009
            • 34

            #6
            Tak wygląda mój wykres po programie. Czy nowy zestaw SACHS poradzi sobie z tym
            Załączone pliki

            Komentarz

            • McGan
              RS
              • 2010
              • 3574
              • Superb III (3V3)

              #7
              pandrzejczak, no 345 niuta to już jest troszkę za dużo dla seryjnego sprzęgła :lol: Robi się przeważnie koło 320Nm i wtedy jest OK. Pomyśl już powoli nad wymianą sprzęgła - polecam jednomas + sprzęgło z VR6, problem rozwiązany na lata
              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

              Komentarz

              • tadfi
                Rider
                • 2008
                • 501
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Ja mam 173 kkm, silnik po programie (taki już kupiłem samochód przy 140 kkm) i sprzęgło jest ok. tylko nie wiem, czy poprzedni właściciel nie wymieniał. W ogóle, to pedał sprzęgła jest twardszy niż w firmowych Octaviach, zastanawiałem się, czy jakieś mocniejsze nie jest włożone?
                TadFi
                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                Komentarz

                • szawi7
                  Classic
                  • 2011
                  • 24
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM
                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                  #9
                  Raczej masz jeszcze orginalne jesli troch ciężko chodzi,bo ja już wymieniłem 1.9 bjb po 175tyś. a nowe chdzi leciutko.Oczywiscie Sachs
                  KRISTOF
                  1.9 bjb
                  2.0 4x4

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Ja mam 186kkm i raczej oryginał, ostatnie 20kkm po Polsce je dobiło, a bardziej dwumas, który szykuje się do wymiany, jak zacznie dziwnie się zachowywać, bo na razie tylko hałasuje.

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Chips jest mocny jak na sprzeglo ktore jest w BJB... zalezy jak bedziesz korzystal z mocy.
                      Ciekawe tez jak tuner poprowadzil mape paliwa... i czy mocno jest "dolane" z dolu.

                      Mentalnie powinienes przygotowac sie na wymiane sprzegło+dmumas.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • adalbert
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 260
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        To ja dopisze tak - historycznie miałem coś ponad 200 KM zrobione - sprzęgło się ślizgało jak miło przy deptaniu, teraz mam zrobione 176 KM i jeździ spokojnie :diabelski_usmiech ;-)

                        co do mojego sprzęgła w BJB - zmieniałem jakiś rok po zmniejszeniu programu czyli coś z rok temu przy 150 KKM - teraz mam 180 KKM i wydaje się że dwu-masa już znów pada - drży przy puszczaniu pedału, a przy hamowaniu silnikiem wszystko wpada w rezonans :x
                        Poprzednia tarcza miała oznaki spalenia, a dwu-masa cała, teraz jest całkiem odwrotnie
                        Była O2, Jest SuperB!

                        Komentarz

                        • sew1981
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10986
                          • Fiat

                          #13
                          adalbert, trochę sporo mocy , pewnie moment też niczego sobie podejrzewam, jak na seryjne sprzęgło w bjb masz, stąd pewnie szybsze zużywanie się elementów następuje

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Moc maksymalna przypada w zakresie obrotów maksymalnych, a tam już jest niski moment obrotowy i dużo KM nie wykończy sprzęgła, tylko zbyt duży moment obrotowy szczególnie z niskich obrotów.

                            Można zmniejszyć maksymalny moment obrotowy i bardziej go "wypłaszczyć".
                            Fakt, cyferkowo będzie mniej Nm, a i sprzęgło dłużej pożyje.

                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • adalbert
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 260
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Moja odpowiedź na pytanie zawarte w pierwszym poście miała pomóc koledze pandrzejczak powstrzymać się od wymiany sprzęgła "na zapas" ;-)
                              U mnie jest (a dokładniej było - do wymiany wtrysków parę miesięcy po hamowaniu auta) taka konfiguracja:
                              176 KM i 362 NM przy 2600 obr/min (na wykresie widnieje wtedy 122 KM)
                              Pozdrawiam Świątecznie :roll: tak przy okazji 8)
                              Była O2, Jest SuperB!

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                pandrzejczak, co prawda nie w octavi a Touranie - zrobiony program przy 196kkm , zrobilem na nim juz 26kkm sprzeglo seria - i nic sie nie dzieje . Wiec badz dobrej mysli - chyba ze znaczenie ma skrzynia w touranie - 6 biegow.

                                Komentarz

                                Pracuję...